آلبوم خنیاگر اثر مهدی آذرسینا

خبرگزارى ميراث فرهنگى: همكارى مشترك مهدى آذرسينا و هنرمند جوان سپيده رئيس سادات به اسم «خنياگر» به بازار آمد. خنياگر مجموعه تصنيف و آوازهايى در دستگاه همايون است كه توسط گروه موسيقى مهدى آذرسينا و سپيده رئيس سادات نوازنده سه تار ساخته شده است.
متن تهیه شده توسط بهترین آموزشگاه موسیقی در تهران
اين اثر توسط مركز موسيقى حوزه هنرى منتشر شده است. رضا مهدوى درباره اين آلبوم مى نويسد: «نقشى كه صداى انسانى و كلام فارسى در خنياگر دارد، خوانش مناسب شعر و رعايت ارتباط عاطفى آن با جمله هاى رديف دستگاهى، دورى از كليشه هاى هميشگى موسيقى «رديفى» با حفظ حضور در فضاى اخت و آشنا و اصليت گرا، نگارش نقش هاى تازه و دلنشين براى تنبك،  تار و نيز همنوايى تار و اركستر،  استخراج صداى گرم و گيرا از گروه و نكته هاى ديگر اين اثر است.»
برترین آموزشگاه موسیقی در خبر بعدی
در اين آلبوم مهدى آذرسينا سه تار و بم تار، بهزاد ميرلو كمانچه و كمانچه بم، نويد افقه تنبك، عماد حنيفه تار، امير حاج  ابراهيمى نى و محسن محسنى سنتور نواخته اند. سپيده رئيس سادات فارغ التحصيل رشته نقاشى است و از ۹ سالگى رديف آوازى را نزد پريسا و از ۱۲سالگى سه تار را آغاز كرد. او در محضر استادانى چون مشكاتيان، عليزاده، لطفى، برخوردار، شعارى، بابايى و… بهره مند شده است. او در حال حاضر مشغول تدريس در رشته اتنوموزيكولوژى در بولونياى ايتاليا است.
خنیاگر
آهنگساز،سرپرست گروه و آواز: مهدی آذر سینا
با همخوانی سپیده رییس سادات(رییس سادات فارغ التحصیل رشته نقاشی است؛او فراگیری آواز را از9سالگی نزدپریسا آغاز کرده واز دانسته های مشکاتیان ،علیزاده و لطفی بهره ها برده است)
خنیاگر یکی از آخرین آثار آذرسینا بعد از سیاوشانه و سیاه مشق است .او در این اثر رسما به خوانندگی پرداخته و علاوه بر آن سه تار نوازی کرده است.در این اثر نویدافقه تنبک،عماد حنیفه تار،امیر حاج ابراهیمی نی،محسن حسینی سنتور، و بهزاد میرلو کمانچه نواخته اند.خنیاگر در دستگاه همایون و در شش قطعه تنظیم شده است.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 4]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *