آموزش هنگ درام

در این نوشته با چهارگاه همراه باشید تا همه چیز را درباره هنگ درام توضیح دهیم. ساز هنگ درام یکی از حذابترین سازهای ابداعی 50 سال گذشته است؛ این ساز تقریبا به تازگی در دنیا و بین مردم ایران شناخته شده است. یک ویژگی این ساز صدای آرامش بخش آن است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند.

ضمن اینکه این ساز در بین یوگی ها وموسیقی درمانگران جذابیت زیادی پیدا کرده است و استفاده از آن در جلسات مدیتیشن بسیار رایج شده است.به همین ترتیب هر روز تعداد بیشتری از افراد نواختن با هنگ درام را به عنوان راهی برای آرامش و یادگیری موسیقی انتخاب می‌کنند.

از نکات خوب این ساز آسانی در آموزش و یادگیری این ساز است که یادگیری آن طی زمان کوتاهتری نا سازهای دیگر امکان پذیر است

در یادگیری هنگ درام  در مقطع متوسط نیاز به زمان خیلی زیاد برای چگونگی نواختن با آن وجود ندارد.

این تفاوت نسبت به سازهای قدیمیتر است که آموزشگاه موسیقی چهارگاه سعی می‌کند درباره هنگ درام آن را با شما به اشتراک بگذارد: شما لازم نیست که یک موسیقی دان باشید، لازم نیست که به برخی از قوانین پایبند باشید، فقط از نواختن با هنگ درام خود لذت ببرید. در ادامه مقاله همه چیز درباره هنگ درام با ما همراه باشید.

بررسی تاریخچه هنگ درام

هنگ درام یا هندپن جزو دسته سازهای کوبه‌ای-ملودیک است. در نگاه اول هندپن شبیه سفینه‌های فضایی در فیلم‌های علمی تخیلی و یا سپرهای جنگی فیلمهای قدیمی است. هندپن از دوصفحه‌ دایره ای شکل از جنس فلز فولاد یا آهن تشکیل شده است، که به صورت قرینه به هم چسبانده می‌شوند. 

با این‌که ایده اولیه ساخت سازهایی مشابه هنگ درام ریشه قدیمی‌تری دارند اما اولین هنگ درامی که معرفی شد در سال ۲۰۰۰ رونمایی شد. فلیکس روهنر و سابینا شارر کسانی بودند که این ساز را برای اولین بار ابداع کردند و نام این دو نفر به عنوان ابداع کنندگان این ساز ثبت شده است.

احتمالا بسیاری از افراد فکر می‌کنند هنگ درام یا هندپن سازی جدید است که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده است. ممکن است این ساز به تازگی شهرت زیادی در بین مردم پیدا کرده باشد اما از زمان ابداع و استفاده از آن در موسیقی حدودا دو دهه گذشته است.

جالب است بدانید در اوایل دوره‌ای که ساخت هنگ درام صورت می‌گرفت به منظور حفظ اصالت این ساز منحصر به فرد، فلیکس و سابینا سیاستی را در نظر گرفتند که بر اساس آن مشتریان بالقوه‌ای که می‌خواستند این ساز را خریداری کنند، مجبور بودند نامه ای دست نویس ارائه دهند که دلیل نیازشان برای خرید این ساز را در آن توضیح دهند.

چرا هنگ درام گران است؟

هنگ‌ درام جزء سازهای گران محسوب می‌شود از دلایل گرانی این ساز، سخت و زمان بر بودن پروسه ساخت ساز و تعداد کم سازندگان آن در سراسر دنیا است. خوشبختانه تولید کنندگان زیادی هم اکنون در ایران این ساز را تولید میکنند از جمله سازهای روتین برند آرشا هست .امروزه این ساز در سراسر دنیا طرفداران زیادی به خصوص در میان قشر جوان دارد، اما با این حال تعداد کل سازندگان زیاد نیست. هنگ درام‌ها معمولا به صورت دست ساز در کارگاه تولید می‌شوند اما نمونه های کارخانه ای هم دارند. انتخاب فلز و آلیاژ مناسب برای ساخت این ساز، احتیاج به ساعت‌ها و روزها وقت برای فرم دادن آن دارد و ضمنا کوک این ساز بسیار حساس است و در نگهداری از آن بایددقت کرد چرا که کوک کردن آن بسیار سخت بوده و نیاز به ارجاع بع سازنده دارد.

این ساز منحصربفرد هم اکنون در آموزشگاه موسیقی چهارگاه بصورت حرفه ای تدریس میشود و برای آموزش هنگ درام و یادگیری هندپن میتوانید از مشاوره رایگان بصورت حضوری یا غیر حضوری ما برخوردار شوید

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *